Методична комісія вчителів суспільно-гуманітарних дисциплін працює над методичною темою «Синтез інноватики й традиції - веління часу й запорукауспішногонавчання як умова для самопізнання, саморозвитку і самореалізаціїособистостіучнів та підвищенняїхпізнавальноїдіяльності».
У процесі роботи над проблемною темою учителі визначили свої методичні теми та працювали над їх теоретичним та практичним удосконаленням.
Голікова Юлія Анатоліївна -
Сучасні підходи до викладання та розвиток творчих здібностей учнів на уроках української мови та літератури
Стахівська Ніна Петрівна -
Нетрадиційні форми навчання на уроках мови та літератури
Бєлозор Лідія Григорівна –
Використання інтерактивних методів навчання під час уроків української мови і літератури
Олійник Наталія Михайлівна –
Поєднання різних способіві ндивідуальної, групової та колективної форм роботи для формування життєвих компетенцій
Хавалджи Лідія Вікторівна -
Розвиток творчих здібностей учнів на уроках української мови та літератури як засіб самопізнання й саморозвитку особистості
Методичною комісією були проведені засідання згідно з планом роботи МК. Під час одного з засідань вчителі був проведений ярмарок ідей «Інтерактивні методи роботи як один із шляхів до підвищення рівня знань учнів». Члени методичної комісії розглянули нові підходи до викладання української мови та літератури, основне призначення яких полягає у формуванні національно свідомої, духовно багатої особистості, яка володіє вміннями й навичками вільно, комунікативно виправдано користуватись засобами рідної мови.У цьому навчальному році на уроках української мови та літератури вчителі кафедри продовжували використовувати метод проектів , технології критичного мислення та проблемного навчання, створювали належні умови для творчого самовираження і саморозвитку учнів, виховання компетентної особистості
Учителі методичної комісії беруть активну участь у проведенні педагогічних рад, виступають на засіданнях методичної комісії.
На засіданнях МК обговорювались питання згідно затвердженого плану роботи:
1. Ознайомлення з методичними рекомендаціями Міністерства освіти і науки України щодо вивчення української мови та літератури у 2016-2017 навчальному році.
2. Визначення методів і форм роботи з обдарованими дітьми та проведення шкільної предметної олімпіади.
3. Удосконалення уроку як засіб розвитку творчої особистості вчителів та учнів.
4. Про впровадження інноваційних технологій.
5.Створення мультимедійних посібників до уроків української мови й літератури
6. Підвищення писемної грамотності учнів через удосконалення мовленнєвих навичок.
7. Підведення підсумків роботи МК учителів суспільно-гуманітарних дисциплін за навчальний рік.
Приділяється також увага щодо залучення учнів до роботи МАН “Дослідник”.
У цьому році 3 учнів нашої школи посіли призові місця в районі:МамедоваАйсу (11-А) - ІІІмісце, Заречанський Данило(9–А) - ІІІ місце,Яцьковий Владислав (9 – А) – ІІІ місце.
Були проведені шкільні олімпіади з української мови і літератури, історії та правознавства. На жаль, цього року лише Яцьковий Владислав (9-А) здобув для школи призове III місце (українська мова).
Учениця 8-А класу Мельник Софія посіла IIмісце у районному етапіконкурсу "Київ - місто моє, мені в ньому жити, мені його створювати" у номінації «Краща авторська проза». Також Мельник С. здобула II місце й у міському етапі цього ж кункурсу.
Учень 6-А класу Валюх Андрій посів ІІІ місце в Мовному міжнародному конкурсі ім..П.Яцика. Також Валюх Андрій здобувIIІмісце у районному етапі VІМіжнародного мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді ім. Т.Шевченка.
Уже традиційно у листопаді в нашій школі урочисто проходить Тиждень української мови. Цього року програма предметного тижня була, як завжди, досить насиченою. Учні мали змогу поринути у багатющий світ краси і принад рідної української мови, вшанувати пам'ять про видатних діячів нашого народу, завдяки яким вона сьогодні у нас є.
Бібліотекар школи Хоменко С.І. підготувала виставку найбільш актуальної літератури про українську словесність «Мова – душа народу». У ній, як завжди, можна було дізнатись про видатних учених-філологів (любителів слова), ознайомитися з кращими роботами учнів школи на мовну тематику, розглянути і навіть погортати найбільший і найновіший «Орфографічний словник української мови».
Одним із заходів у рамках Тижня української мови стала конкурсна виставка стінівок та плакатів, присвячених українській мові.
Бібліотекар школи Хоменко С.І. та учениці 9-б класу провели урок для учнів 5-их класів «Історія книги». У цікавій формі учням розказали, що книга – одне з найбільших чудес, створеною людиною. З тих пір, як люди навчилися писати, свою всю мудрість вони довірили книгам. Адже книги відкривають нам світ, допомагають уявити минуле, заглянути в майбутнє.
Постійний творчий пошук педагогів знайшов досить вдале відображення на уроках української мови та позакласних заходах.
Учитель-методист Стахівська Н.П. провела урок-інсценізацію для п’ятикласників «У країні Фразеології». Учні із захватом готувалися до цього заходу. Урок пройшов надзвичайно вдало. Учитель підготувала настільки цікавий матеріал, що сумувати не довелось ні учням, чи гостям, які були присутні на уроці.
Учитель-методист Бєлозор Л.Г. провела урок української літератури, присвячений чудовому твору Василя Симоненка «Цар Плаксій та Лоскотон». Учні 5го класу поринули у чарівний світ казок талановитого українського автора.
Хавалджи Л.В. разом з учнями 8-А класу на уроці української літ-ри працювали над серйозною темою «Патріотичний пафос вірша В.Сосюри «Любіть Україну».
Також Хавалджи Л.В. у 8-А класі було проведено урок української мови «Означення, додаток, обставина як другорядні члени речення». Лідія Вікторівна прагнула, щоб учні були активними учасниками уроку, використовувала інноваційні види і форми робіт, які сприяють глибшому засвоєнню матеріалу, оскільки змушують учнів діяти, а значить впливають на почуття, створюють умови для реалізації творчого потенціалу дитини.
У 9-А класі учитель-методист Голікова Ю.А. провела мовознавчу гру «Найрозумніший». Учні поділилися на 2 команди і з задоволенням відповідали на запитання з усіх розділів мови. Оскільки учні активно готуються до ДПА, то їм було корисно й цікаво перевірити свої знання з предмету.
Завершився тиждень традиційно проведенням загальношкільного свята «Українська мова єднає».У заході взяли участь учні середньої та старшої школи, які активно і з задоволенням готувалися до цього свята. На сцені лунали пісні, були представлені інсценізації творів українських класиків, танці, майстерне читання віршів. Головним завданням заходу було донести до учнів,що мова – це Божий дар, а мовлення – неоціненний скарб. Це цілюще джерело, і хто не припаде до нього вустами, той сам всохне від спраги.