Методична тема "Формування ключових компетентностей учнів початкових класів шляхом використання інноваційних технологій"завантажити повну версію

Технологія - це лише інструмент. У руках майстра вона може стати джерелом неймовірних можливостей для розвитку та навчання.

Сучасний світ обростає швидкими змінами та вимагає від нас адаптуватися до нових реалій. Освіта, несучи відповідальність за підготовку майбутніх лідерів та активних учасників суспільства, стоїть перед викликом виховання учнів, здатних не лише запам'ятовувати факти, але й розвивати ключові компетентності, необхідні для успіху у сучасному світі. В контексті початкової освіти, використання інноваційних технологій стає важливим інструментом для формування цих вмінь та навичок у молодших школярів.

Інтегрований урок з математики та ЯДС

*****

Складання карти чи географічного пазла

*****

Творче письмо в групах, сторітелінг

*****

В умовах сьогодення перед школою стоїть завдання, яке полягає у «…створенні умов для розвитку особистості і творчої самореалізації кожного громадянина України, вихованні покоління людей, здатних ефективно працювати і навчатися протягом життя, оберігати й примножувати цінності національної культури та громадянського суспільства, розвивати і зміцнювати суверенну, незалежну, демократичну, соціальну та правову державу як невід’ємну складову європейської та світової спільноти»

Вирішення цієї складної задачі залежить від розвитку "м'яких" навичок, або softskills, що формуються через підходи до навчання, спрямовані на розвиток компетентностей. Розвиток цих життєво важливих навичок допоможе особистості адаптуватися до сучасного суспільства, вміло орієнтуватися в інформаційному просторі та постійно збільшувати свій рівень освіти.

У Державному стандарті виділено 11 ключових компетентностей НУШ, до яких належить вільне володіння державною мовою, здатність спілкуватися рідною та іноземними мовами, математична компетентність, компетентність у галузі природничих наук, техніки та технологій, інноваційність, екологічна компетентність, інформаційно-комунікаційна, навчання впродовж життя, громадянські та соціальні компетентності, культурна, підприємливість та фінансова грамотність. А використання інноваційних технологій у Новій українській школі (інтегрованого навчання, рівневоїдиференціації, інформаційно-комунікативної, проєктної, ігрової технології, особисто-зорієнтованого навчання, критичного мислення), дає можливість реалізувати завдання, яке стоїть перед освітою.

Експериментальні дослідження

*****

Творчі проекти (лепбук)

*****

Виготовлення моделей

*****

Вище викладеному я приділяю особливу увагу, вважаючи це пріоритетним для своєї діяльності і згідно цього обрала методичну тему «Формування ключових компетентностей учнів початкових класів шляхом використання інноваційних технологій».

Актуальність теми: У сучасному освітньому середовищі акцент зміщується від простого накопичення знань до розвитку компетентностей, які допомагатимуть учням успішно функціонувати в світі, що постійно змінюється. Застосування інноваційних технологій в навчальному процесі може значно збільшити ефективність формування цих ключових навичок учнів початкових класів.

Мета: Моя робота як вчителя полягає у вивченні та впровадженні сучасних методів навчання, спрямованих на розвиток ключових компетентностей учнів початкових класів. Ця дослідницька робота спрямована на виявлення ефективних стратегій використання інноваційних технологій для стимулювання розвитку учнівських навичок та готовності до життя у сучасному світі.

Для розкриття теми й досягнення мети були поставлені наступні завдання: Для розкриття теми були сформулювані наступні завдання: Ретельно проаналізувати поняття компетентнісного підходу до навчання. Вивчити особливості розвитку дитини в контексті організації навчального процесу. Оцінити та проаналізувати методи оцінювання навчальних досягнень учнів. Дослідити та практично підтвердити вплив інноваційних технологій на формування ключових компетентностей учнів початкової школи. Ці завдання допоможуть створити підґрунтя для розширення розуміння та практичної реалізації розвитку ключових компетентностей у молодших школярів через використання інноваційних технологій.