Ласкаво просимо до знайомства з нашою школою!

Нове завдання школи — навчити дітей, як знання і навички втілювати в життя. Знання, які отримують сучасні учні, мають бути універсальними. Саме у такому напрямку і працює у середній загальноосвітній школі №26 м.Києва протягом останнього року методична комісія вчителів математики, інформатики та фізики.

Проблема, над розв’язанням якої працює методична комісія: «Від інноваційних технологій освіти через педагогічну майстерність учителя до формування особистості учня та підготовки його до життя в сучасних умовах»

Наш девіз: «Тільки компетентний вчитель зможе сформувати життєві, зокрема і комунікативні, компетенції учня».

Завдання методичної комісії МІФ

1. Перехід на особистісно-орієнтований та діяльнісний підходи в організації роботи членів МК.

2. Створення умов для успішного впровадження нового освітнього стандарту на засадах компетентнісного підходу.

3. Створення гуманного соціокультурного середовища для самовираження, самоактуалізації, самоствердження та самореалізації кожного вчителя, його повноцінного професійного розвитку й особистісного само становлення.

4. Задоволення особистісних освітніх потреб вчителів.

5. Формування єдиного освітнього-методичного простору для професійного зростання педагогів.

Для розв’язання поставлених завдань на засіданнях розглядалися різні теоретичні і практичні питання:

- Тренінг «Успішний учитель у сучасній школі»;

- Впровадження у практику нових технологій навчання (квест-технологія, метод проектів, комп’ютерні технології навчання, диференціація навчання, мультимедіа технології);

- Результативний урок: завдання, форми, методи, прийоми роботи;

- Роль проблемних методів навчання при проведенні нестандартних уроків;

- Учитель як генератор і джерело ідей, якими керується другий суб'єкт педагогічного процесу - учень;

- Конструювання уроку та побудова навчальної діяльності через рішення пізнавальних навчальних задач або завдань, що мають незаповнені місця, недостатні умови для отримання відповіді задля того, щоб учні "відкривали" нові знання, сміливо висловлювали свою думку або припущення;

- Технологія та техніка проведення ДПА, ЗНО;

- Шляхи формування в учнів мотивації до навчання;

- Педагогічний тренінг «Педагогічна етика як важлива складова фахової майстерності вчителя».

В нашій школі доброю традицією стало проведення предметного тижня математики, інформатики та фізики (МІФ) для учнів 5-11 класів. Цього 2017-2018 навчального року тиждень МІФ проходив з 19 березня по 23 березня 2018 року.

Однією з форм позаурочної роботи є тижні творчої майстерності МІФ, які володіють великим емоційним впливом на учасників. І методична комісія вчителів математики, інформатики та фізики нашої школи дуже активно працює над питанням повноцінного і якісного проведення тематичних тижнів, їх форми і змісту.

Щороку ми намагаємося внести нову ідею організації предметного тижня. Цьому сприяє дружна "сім'я" вчителів математики, інформатики та фізики, яка не знає вікових меж. Заходи, що проводяться в рамках тижня спрямовані на активізацію пізнавальної діяльності учнів, розвиток інтересу до предмета, виявлення обдарованих учнів, розвиток творчих здібностей дітей.

Мета: розвиток пізнавальних, індивідуальних, творчих і інтелектуальних здібностей учнів, підвищення інтересу учнів до навчальної діяльності, а також виховання самодисципліни та самоорганізації; вироблення самоорганізації, самоутвердження, формування комунікативної, соціальної компетентностей.

Принципи проведення тижня:

• Кожна дитина має бути активним учасником усіх подій Тижня.

• Дати змогу спробувати себе в різних ролях, оцінити свої сили в різних видах діяльності.

• Висувати ідеї, реалізовувати їх, фантазувати, майструвати.

• Брати участь у конкурсах, розгадувати вікторини, логічні завдання задачі і загадки, виступати з доповідями на уроках.

Опис найцікавіших заходів в рамках тижня творчої майстерності вчителів математики, інформатики та фізики згідно плану заходів. Традиційно у коридорі школи біля учительської було представлено галерею стінгазет, де висвітлювалися цікаві математичні та фізичні задачі, історичні довідки про великих вчених в галузі математики, інформатики та фізики.

2МІФ-атракціони. Організатори проекту запрошували взяти участь в інтелектуальній вікторині «МІФ-атракціони». Кожен охочий мав можливість обирати запитання з галузі Математика, Інформатика чи Фізика. За правильну відповідь учасник отримував умовну грошову одиницю – мудрик, який можна було обміняти на 1 додатковий бал до усної оцінки з математики, інформатики та фізики.

Дійство відбувалось на великій перерві у коридорі біля методичного кабінету школи. Тут розгорнув свою діяльність парк МІФ-атракціонів. Відповідальні за даний захід зайняли визначені місця та завзято стали закликати відвідувачів-учнів до свого закутка задля обміну їх знань на мудрики.

У ході заходу працювали наступні МІФ-атракціони:

1) МІФ-обмінник «Гречанка» (5-11 класи). Вікторина для кмітливих та креативних учнів – розв’язування математичних задач та завдань.

2) Фізичний сад Ньютона. Вікторина для кмітливих та креативних учнів – розв’язування фізичних задач.

3) Фітнес-клуб «Мізкуй!» Відгадування ребусів з інформатики.

4) Літературно-математичний салон «У Піфагора». Розв’язування цікавих задач з математики.

Інтерактитвний урок з математики «Паралелограм у побуті, мистецтві та науці» (Осадча Н.В., 8б) На уроці Наталія Василівна наголосила, що математику вивчають не тільки для оцінки в атестаті, а й для того, щоб використовувати її у повсякденному житті, побуті, мистецтві, науці. Ось, наприклад, візьмемо паралелограм. Його застосовують у фізиці при знаходженні рівнодіючої сили. У житті паралелограм - це рами велосипедів, мотоциклів, де для жорсткості проведена діагональ. Учні дізналися багато цікавого про цей чотирикутник та закріпили свої знання розв’язуванням практичних задач.

Інтелектуальна урок-гра «Своя гра» (9А, 408 каб., Гордієнко О.С.). Величезним світлим вікном, через яке у духовний світ дитини вливається живлячий потік уявлень, понять про навколишній світ стала гра Гордієнко О.С. «Своя гра». Захід проводився серед учнів 9А класу. В ході гри учні повторювали фізичні явища і закони, що відбуваються безпосередньо навколо них - в школі. Така форма роботи викликає інтерес до предмету, підвищує мотивацію до навчання, виховує патріотизм і пізнавальну активність, несе в собі повторювальний, творчий і комунікативний компоненти, сприяє формуванню ключових компетентностей учнів.

Інтерактивний урок-гра «Інформатика + TV = Своя гра» (8Б, 408 каб., Завальнюк О.В.) На уроці-грі " Інформатика + TV = Своя гра" зійшлися у двобої дві команди 8б класу «Біткоїн» та «Ультрабіт». Гра пройшла в діловій атмосфері, але в той же час спостерігалась зацікавленість дійством. Приємно було бачити, як учасники зосереджено розв’язували завдання, намагаючись набрати найбільшу кількість балів. У кінцевому результаті задоволені залишилися всі: учні, оскільки вдосконалили вміння працювати над нестандартними завданнями і повторили курс інформатики за 8 клас та вчителі, оскільки їхня праця протягом року не була марною – учасники гри приємно порадували системними та міцними знаннями.

Інтерактивний урок-гра «Математичні розваги» (5А, 408 каб., Хмельницька В.С.) Математика – складний предмет, тому математична гра – це математика весела, приваблива і захоплююча. З найдавніших часів мудреці тренували свій мозок математичними завданнями. І учні 5А класу - як ті самі мудреці - тренували свій мозок і вчилися отримувати від цього задоволення на грі «Математичні розваги». Вчитель правильно методично скерувала взаємовідносини дітей, цікаво організувала та провела гру. Учні розв’язуючи цікаві алгебраїчні задачі, збирали мудрики для своїх команд.

Інтелектуальна гра «Віддай своє серце МІФ» (7-11 класи, актова зала, Завальнюк О.В., Гордієнко О.С.) Заключним урочистим та святковим завершенням тижня МІФ стала гра в актовій залі «Віддай своє серце МІФ», де взяли участь збірні команди від учнів 7а, 8а, 8б, 9а та 9б класів. У грі взяли участь команда хлопців та команда дівчат по 5 учасників, гра складалася із 4 конкурсів-завдань: комплімент, розминка, інформатика на мільйон, фізика на кухні, фізика у гаражі. У грі учасники краще з'ясували стосунки кожного з них до математики, інформатики та фізики, і зрозуміли, що потрібно продовжити розмову на цю тему поза рамками нашої гри, наприклад на уроках. Завдання були цікаві, життєві, ретельно підібрані, охоплювали всі три математичні науки. Учасники гри серйозно підійшли до заходу з величезною відповідальністю, хвилювалися та намагалися активніше відповідати на запитання чи обговорювати відповіді. Поки члени журі підраховували набрану кількість балів членів команд, вболівальників та вчителів розважали вокалісти Перванюк Анна та Шита Анатасія з 9б класу, танцювальні колективи з 5а та 5б класів. Гра пройшла весело і водночас у дружній обстановці. Ведучі Марина та Яцьковий Владислав, учні 10а класу, були неперевершені, вони майстерно вели гру, допомагаючи командам вчасно справлятися із завданнями.

8. Аукціон методичних ідей «Професійно проведений урок – шлях до якості знань учнів» Метою аукціону стало донесення до колег усвідомлення того, що дітей треба вчити по-новому, що перевірені століттями методи навчання і виховання не дозволяють сьогодні в достатній мірі забезпечити успішну адаптацію випускників до життя в сучасному суспільстві. В житті учня, як і в житті вчителя, урок займає важливе місце. Як провести цей урок, щоб він став джерелом якісних знань учнів? Актуальною потребою часу є вчитель, здатний конкурувати з іншими джерелами впливу на інтелектуальний і духовний розвиток учня. Кожен учитель повинен відчути, що проведення уроку без ґрунтовної підготовки до нього не відповідає людяності, є зрадою совісті, зрозуміти, що свою заробітну плату треба отримувати за чесну працю. Адже основу діяльності кожного вчителя-предметника складають проведення якісного уроку, надання учням хорошої освіти і виховання.

Тиждень пройшов цікаво та насичено. Гарний настрій, теплі дружні стосунки, спортивний творчий азарт - ось той стимул, який знову і знову змушує вчителя вигадувати, творити! Такі заходи привертають тим, що в них беруть участь різні, в тому числі, і слабкі за успішності учні. Талановиті, активні, комунікабельні з математичними здібностями діти не залишилися осторонь під час проведення предметного тижня.

Проведення інтелектуальних ігор, розваг, конкурсів сприяє удосконаленню й урізноманітненню розумової діяльності учнів: уяви, спостережливості, художнього смаку, розвиває їхні важливі якості мислення: логічність, здатність до абстрагування, порівняння, посилює пізнавальну мотивацію, підвищує інтерес до активної творчої та самостійної діяльності, формує навички самостійності. Ми переконалися, що будь-яка діяльність дитини буде успішною тоді, коли вона здійснюється без примусу і дарує радість відчути себе переможцем, творцем.

 
Середня загальноосвітня школа №26 м.Києва
телефон: 497-73-22 || E-mail: szh26@ukr.net
Шкільна вітальня || Історія школи || Учням || Батькам || Наші контакти